SET HAMIL SHAKLEE | SyafaRahim



Set hamil shaklee ni khas buat ibu-ibu yang mengandung untuk lebih cergas dan bertenaga semasa hamil serta kandungan lebih sihat. 

Kebiasaannya apabila hamil ramai dikalangan ibu akan merasa cepat letih dan kurang bertenaga, ini kerana semasa hamil ibu akan berkongsi segala nutrisi didalam badan dengan baby, jadi ibu perlu menggandakan pengambilan nutrisi yang sihat supaya baby mendapat nutrisi yang cukup serta ibu pun kekal cergas.


Antara vitamin-vitamin yang diperlukan oleh ibu semasa hamil.


1.Protien ESP.

Protien penting untuk perkembangan otak bayi. Seperti yang kita tahu otak manusia terdiri daripada sel dan sel pula dihasilkan oleh protien.Protien yang baik sangat diperlukan oleh bayi untuk membina sel-sel ini

Protien esp ini juga membekalkan tenaga yang berpanjangan buat ibu hamil. Ramai dikalangan ibu hamil akan mengalami morning sickness seawal kehamilan, loya, muntah-muntah. 


Protien ni juga bagus untuk kulit, untuk bantu renew semula sel-sel kulit mati. Jadi kulit ibu akan lebih cantik semasa hamil dan kulit baby pun lebih mulus dan cantik semasa dilahirkan.

2.B.complex 
B Complex Shaklee sangat memainkan peranan penting untuk kesihatan ibu hamil. Ibu hamil perlu mendapatkan nutrien yang mencukupi agar kandungan dalam keadaan sihat.
Menurut Dr Mary L. Rosser dari Montefiore Medical Center, Bronx, New York, “Vitamin B Complex memastikan badan (ibu hamil) sentiasa kuat ketika kandungan membesar” rujuk pada artikel How Important Are B Vitamins In Pregnancy
B.complex shaklee ni :
  1. Membantu melawan tekanan perasaan dan stress, 
  2. Menggalak pertumbuhan bayi yang sihat dan normal, 
  3. Lengkap dengan asid folik (folate). Acid folic ni penting untuk elakkan masalah kecacatan spina bifida kepada baby.
  4. Membekalkan tenaga melalui makanan yang dimakan (tukar makanan kepada tenaga).
3.Vitalea
Vitalea multivitamin shaklee ni mengandungi 28 jenis vitamin yang diperlukan oleh badan. Terutama sekali iron yang diperlukan untuk penghasilan sel darah merah. 

Ramai dikalangan ibu mengandungi mengalami masalah hb rendah (kurang sel darah merah) semasa hamil. Jadi sangat penting ibu hamil ambil vitalea ni untuk mengelakkan masalah hb rendah semasa hamil yang boleh menyebabkan risiko bleeding sewaktu bersalin.

4.Vitamin c 
Vitamin c diperlukan untuk meningkatkan sistem pertahanan badan ibu semasa hamil dan fungsi utamanya sebagai antioksida yang baik. 

Ia juga memainkan peranan yang penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan secara umumnya, semua yang membentuk tubuh anda.


5.Ostematrix
Ostematrix ni sangat glamer sangat di kalangan ibu hamil especially bagi ibu hamil yang mempunyai masalah sembelit. Oste membantu melembutkan najis dan memudahkan pembungan. Sebenarnya Ostematrix ni adalah kalsium dan magnesium serta mengandungi mineral yang lengkap untuk keperluan badan kita. 

Kebiasaannya ibu hamil akan mengalami masalah kekurangan kalsium yang menyebabkan masalah sakit gigi, gigi mudah rapuh berlubang, krem, sakit pinggang dan lenguh. Ini disebabkan semasa hamil ibu akan berkongsi kalsium ni dengan baby. Jadi jika ibu kekurangan kalsium maka terjadilah masalah2 tadi kepada ibu kerana kalsium yg ada semua akan digunakan oleh baby dalam kandungan.

6. Omegaguard
pengambilan Omega-3 dalam diet harian ibu hamil kerana ia bagus untuk kedua dua ibu & bayi

3 Kebaikan omegaguard shaklee untuk ibu hamil

  1. Menurunkan risiko kelahiran pramatang.
  2. Menggalakkan tempoh kehamilan optimum untuk jangka masa penuh
  3. Mengurangkan risiko komplikasi kehamilan akibat preeklampsia (tekanan darah tinggi semasa kehamilan).
Dengan mengambil omegaguard, selera makan kita akan lebih terkawal. jadi dapatlah kawal kandungan gula dalam darah. 
.
Risiko untuk menghidap kencing manis lebih rendah. Sebab itu set kencing manis ketika mengandung shaklee ada omegaguard.

Buat ibu-ibi hamil yang sedang mencari vitamin bolehlah wassap 014 8408 193 saya sedia consult yang terbaik buat mummy 

Share this article:

No comments:

Post a Comment